Veelgestelde vragen
Wij kunnen ons goed voorstellen dat je soms vragen hebt over een training of een opleiding. Op deze pagina geven we antwoorden op veel gestelde vragen. Of je nu een vraag hebt over een training, een factuur of een inschrijving, je kunt hier jouw antwoord vinden.
We vullen dit steeds aan met actuele vragen van anderen die jou ook weer verder kunnen helpen.
Vragen over trainingen
Ik wil me aanmelden voor training maar loop vast in het aanmeldproces.
Als je je aanmeldt voor een training volg je een aantal stappen. Als je een computer gebruikt die is aangesloten op een beveiligd netwerk, bijvoorbeeld op je werk, kan het zijn dat je na stap 1 niet verder kunt. Dit heeft te maken met de beveiliging, daar kunnen wij niks aan veranderen. Gebruik een andere computer of ga buiten de beveiligde omgeving om en meld je opnieuw aan. veel gestelde vragen
Ik zie dat de training vol zit en wil echt nog graag meedoen, wat nu?
Tijdens een training hanteren we meestal een maximaal aantal deelnemers. Als dit aantal is bereikt zie je op de site VOL achter de datum staan. Dan is er geen mogelijkheid meer tot deelname op die datum. Staat er nog geen nieuwe datum bij? Je kunt altijd contact met ons opnemen om aan te geven dat je die specifieke training in de toekomst graag wilt volgen. Bij genoeg belangstelling proberen we gewoon een extra training in te plannen! We kunnen je ook op de reservelijst plaatsen. Een enkele keer blijkt toch dat iemand verhinderd is
Kan ik mij samen met een collega opgeven?
Begrijpelijk dat je gezellig samen met je collega een training wilt volgen. We willen je wel vragen om voor iedere persoon het aanmeldformulier in te vullen zodat we de juiste persoonsgegevens hebben en ieder een eigen factuur kan ontvangen.
Ik heb mij aangemeld voor een training, maar heb nog geen mail ontvangen.
Helaas gebeurt het af en toe dat mails toch in een Spam-box terechtkomen. Check je Spam-box. Zie je daar ook geen mail van Het LOCK? Stuur ons een bericht via info@hetlock.nl Wij nemen dan spoedig contact met je op om je deelname te bevestigen.
Ik ben geen gedragswetenschapper kan ik toch deelnemen?
We verzorgen voornamelijk trainingen voor gedragswetenschappers maar de trainingen staan ook open voor andere professionals. Bijvoorbeeld voor maatschappelijk werkers, jeugdprofessionals, therapeuten, team- of werkbegeleiders maar ook mensen uit het onderwijs.
Twijfel je of de training ook geschikt is voor jou neem dan gerust contact met ons op via info@hetlock.nl
Kan een training ook bij ons op locatie gegeven worden?
Alle trainingen die we aanbieden kunnen we ook bij jou op locatie verzorgen. Dat kan een van de bestaande trainingen zijn maar ook een combinatie van meerdere trainingen of een maatwerk training.
Bij een incompany training hanteren we aangepaste prijzen per deelnemer. Je kunt een offerte aanvragen via ons contactformulier of door een mail te sturen naar info@hetlock.nl
Ik kan niet op de datum die op de website staat, maar wil wel graag deze training volgen.
In de meeste gevallen wordt een training meerdere keren per jaar aangeboden. Zodra wij een nieuwe datum hebben toegevoegd voor een training, vind je deze op de site. Wil je graag op de hoogte worden gehouden van al onze trainingen, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief. Dan heb je altijd de meest actuele datum voor een training. Klik hier om je in te schrijven.
Wil je op de wachtlijst voor een specifieke training mail ons dan via info@hetlock.nl
Trainingslocatie en bereikbaarheid
Veel van onze trainingen uit het open aanbod vinden plaats in Utrecht of Zwolle bij BCN. Dit zijn ruim opgezette trainingslocaties met alle faciliteiten. Ook zijn deze locaties goed te bereiken, zowel per openbaar vervoer als met de auto. Er is altijd voldoende parkeergelegenheid. De locaties bekijken? Klik hier
Lunch en speciale dieetwensen tijdens een trainingsdag
Op de trainingslocaties wordt bij een hele dag training altijd gezorgd voor een heerlijke en uitgebreide lunch. Heb je speciale dieetwensen? De buffetten zijn altijd zeer uitgebreid en divers, mocht je toch twijfelen of dit voor jou geschikt is, neem dan contact op met de locatie waar de training plaatsvindt.
Moet ik iets voorbereiden voor de training?
Je ontvangt ongeveer 2 weken voor de startdatum van de training een mail met daarin informatie over de voorbereidingsopdrachten.
Welke gegevens heb ik nodig voor mijn inschrijving voor een training?
Voor je inschrijving volstaan je eigen gegevens. Als je de training wilt laten betalen door je werkgever dan kun je de gegevens van je hoofdkantoor doorgeven. Om gebruik te maken van de accreditatie vul je ook het betreffende inschrijfnummer in. Dit nummer vind je op je pasje.
Ik heb me aangemeld maar ben verhinderd.
Voor het open aanbod gelden de annuleringsvoorwaarden. Binnen de wettelijk bedenktermijn van veertien dagen kun je jouw inschrijving kosteloos annuleren, tenzij de training binnen deze veertien dagen start. Annuleren kan alleen schriftelijk of per e-mail. Annulering tot vijf weken voor aanvang van de opleiding/cursus kost € 55 administratiekosten. Bij annulering binnen vijf weken voor aanvang ben je de volledige prijs verschuldigd. Je mag wel iemand anders voor jou in de plaats deel laten nemen. Dat moet je wel even aan ons doorgeven.
Vragen over betalingen en facturatie
Wanneer ontvang ik de factuur van de training?
Je ontvangt een factuur direct na inschrijven. Deze kun je desgewenst doorsturen naar je werkgever. Je ontvangt deze factuur automatisch.
Ik heb een vraag over de factuur die ik heb ontvangen
Als je een factuur van ons hebt ontvangen en je hebt daar een vraag over, neem dan contact op met tim@hetlock.nl. We helpen je graag verder.
Mijn werkgever bekostigt de training. Hoe werkt dat?
Via onze website kun je jezelf makkelijk inschrijven voor de door jou gekozen training. Als je werkgever de factuur betaald vul je bij stap 2 de naam van jouw organisatie in, bij de tenaamstelling de naam van de juiste afdeling of contactpersoon en bij e-mail crediteurenadministratie het mail adres van de financiële administratie of van je werkbegeleider in.
Mocht je nog andere vragen hebben mail dan naar tim@hetlock.nl
Vragen over accreditatie
Hoe werkt accreditatie?
Wij bieden opleidingen, trainingen en cursussen aan voor gedragswetenschappers. Hiervoor vragen we in de meeste gevallen accreditatie aan bij het NVO-NIp. De scholing dient te voldoen aan de definitie van deskundigheidsbevordering, zoals deze in het accreditatiereglement is opgenomen.
Wil je hier meer over lezen, kijk dan op de site van het NVO of het NIP.
Voor sommige trainingen vragen we ook accreditatie aan voor jeugdprofessionals, vak-therapeuten of andere beroepsgroepen. Dat staat dan altijd bij de betreffende training vermeld.
Hoe zie ik of een training of opleiding geaccrediteerd is?
Op onze website kun je alle trainingen vinden, zowel onder agenda als bij opleidingen.
Bij elke training, opleiding of cursus staat genoteerd bij weke beroepsvereniging de training geaccrediteerd is en hoeveel punten je bijgeschreven kunt krijgen.
Krijg ik wel mijn punten als ik een deel mis?
Als je je aanmeld voor een training verwachten we ook dat je volledig aanwezig kunt zijn. Dit is voor het toekennen van je punten ook nodig. Het is voor de overige deelnemers ook erg onrustig als mensen vroegtijdig de training verlaten.
Mochten er onvoorziene omstandigheden zijn dan proberen we samen met jou een oplossing te vinden.
Krijg ik als gedragsdeskundige ook punten voor de training?
Als gedragsdeskundige moet je voor je herregistratie 120 uur/punten deskundigheidsbevordering behalen. Deze zijn als volgt opgebouwd:
- 40 punten (door NIP/NVO) geaccrediteerde scholing, waarin sprake is van een afspiegeling van het brede spectrum van het hulpverleningsproces volgens leidraad taakgebieden.
- 40 punten supervisie.
- 40 punten overige deskundigheidsbevordering (vrije ruimte).
Wanneer bij een training vermeld is dat de training geaccrediteerd is door het SKJ kun je als gedragsdeskundige je certificaat uploaden in mijn SKJ en aanspraak maken op punten binnen de vrije ruimte.
Wanneer een training geaccrediteerd is door NVO/NIP, dit is dan apart vermeld bij de training, vallen de punten onder de eerste categorie.
Voor overige vragen over je herregistratie verwijzen we je naar de site van het SKJ. Informatiebank SKJ
Kom je er toch niet uit?
Staat je vraag er niet tussen of kom je er niet uit met de bovenstaande antwoorden? Neem contact op met Margreet voor meer informatie.